بام سبز

بام سبز

بام سبز |Roofgarden|روف گاردن|چوب ترمووود|دیوارسبز|دیوارسبزطبیعی|دیوارسبزمصنوعی|آبنما|آبنماپرده ای|آبنماشیشه ای|آبنمادیواری|قیمت چوب ترمووود|قیمت روف گاردن|ساخت روف گاردن||فروش روف گاردن|قیمت بام سبز|قیمتroofgarden | اضافه شده در تاریخ : 1397/03/21 | تعداد بازدید : 3419



روف گاردنچیست ؟


تکنولوژی مدرنی که امروزه بر پایه بام سبز نهاده شده است .بر روی پشت بام ها و بالکن ها اجرا می شود، با نام روف گاردن  یا بام سبز(roofgarden)معروف است .به معنای بام باغ یا همان باغ در بام می باشد. روف گاردن در واقع ساخت ‌فضای سبز بر روی پشت بام است.  بدین روش طبیعت را در زندگی شهری داخل کرده و از آن استفاده کنند. بنابراین به هر نوع فضای سبزی که بر روی بام ساخته شود، روف گاردن یا بام سبز(roofgarden) گفته می شود.به مجموعه ای از گیاهان سبز، آبنما، آلاچیق، مبلمان باغی، سایبان، محصولات کشاورزی وکف  سنگ ریزه چوب ترمووود، سنگ مالون ، چمن طبیعی ،چمن مصنوعی اطلاق میشود.

اگر خود باغچه طرحی مدرن گونه دارد. مانند شکل بالا بهتر است برای کف باغچه از سنگ ریزه های سفید و یا شن و ماسه استفاده کنید .تا تضاد جالبی بین طراحی مدرن و سنتی ایجاد شود.

استفاده از مجسمه ای زیبا در روف گاردن در کنار نورپردازی مناسب راه بسیار خوبی برای دزدیدن نگاه سرگردان بازدید کننددگان و توجه با دقت به محیط برای حتی چند ثانیه است. سعی کنید طرح مجسمه ایی که انتخاب می کنید بیشتربسمت بالا متمایل باشد تا بیشتر نگاه ها را بخود جلب کند. اگر خود باغچه طرحی مدرن گونه دارد مانند شکل بالابهتر است برای کف باغچه از سنگ ریزه های سفید و یا شن و ماسه استفاده کنید تا تضاد جالبی بین طراحی مدرن و سنتی ایجاد شود.استفاده از فواره و چشمه های آبشار مانند در گاردن روف به ایجاد حس آرامش بخشی کمک بسیاری می کند. سعی کنید حتما این قابلیت را در باغچه خود اضافه کنید.

 

بهتر است برای اولین بار در roof garden گیاهان چند ساله بکارید مانند کاج که در تمامی روزهای سال سبز است همچنین کاشتن گیاهان گلدانی هم کمک زیادی به ایجاد گوناگونی در بافت باغچه می کند.


مدل روف گاردن و باغچه پشت بام بسیار شیک و جالب


همانطور که ابتدا گفتم برای طراحی roof garden مورد نظرتان ابتدا باید اندازه گیری ها خود را با دقت بالا بروی کاغذ انجام بدهید. در کنار آن بودجه و تراکم گیاهانی مد نظرتان را در باغچه مشخص کنید تا بهترین محیط و فضا را برای آرامش گرفتن خود بسازید.

 

روف گاردن همراه با استخر در پشت بام


طراحی محوطه: همه ما از این که ساعاتی را در فضای سبز و در دل طبیعت بگذرانیم لذت می بریم. البته خوشحال تر خواهیم شد که بتوانیم چنین فضایی را در حیاط خانه ( آپارتمان ) و یا ویلای خود داشته باشیم. در این مواقع داشتن آلاچیق و سایه بانی که بتواند ما را از تابش مستقیم نور خورشید و یا بارش باران و برف در امان نگه دارد لازم به نظر می رسد. با این شرایط هر گاه که بخواهیم با هر وضعیت آب و هوایی می توانیم از فضای سبز لذت ببریم. در این مطلب چیدانه شما را با ایده هایی برای طراحی آلاچیق آشنا می کند، با ما همراه باشید.

 

مزایای روف گاردن


استفاده از روف گاردن باعث پاکسازی هوای اطراف، کاهش آلاینده ها، کاهش جذب حرارت ساختمان، کنترل دما، کاهش مصرف انرژی و بهره برداری از آب باران می شود. علاوه بر اینکه  معماری ساختمان را ارتقا می دهد، چهره شهر را زیباتر می کند. به دلیل استفاده از مواد سبک و البته مقاوم در ساخت روف گاردن، بستری فراهم می شود تا پوشش های گیاهی رشد و نمو داشته باشند. به کشت محصولات کشاورزی پرداخته شود. مزیت دیگر روف گاردن این است که محیطی تفریحی، زینتی و دکوراتیو را فراهم می کند و حتی می توان زیستگاه مناسبی برای حیوانات ایجاد نمود.

روف گاردن با داشتن یک سیستم سبک مهندسی ساز باعث محافظت بام در برابر اشعه خورشید می شود. با ایجاد آن می توان محیط زیبایی را در یک قسمت بدون استفاده ساختمان فراهم کرده و سطح کیفی زندگی را بهبود بخشید.
یکی از مزیت های روف گاردن (Roof Garden)این است که در فضای گمشده ساختمان، منظره ای متفاوت، جالب، مفرح و منحصر به فرد را ایجاد می کند.باعث بالا رفتن ارزش ساختمان شده و می توان با مدیریت آب باران، پایداری بنا را افزایش داد. از آنجایی که در طول روز به مقدار کافی نور آفتاب وجود دارد، روف گاردن این امکان را فراهم می کند تا محیطی دنج برای استراحت ایجاد شود.


طراحی و اجرا  روف گاردن یا بام باغ


ایجاد روف گاردن دارای دو مرحله بوده که مرحله اول به صورت عمرانی، عملیات ایزولاسیون و زه کشی انجام می شود.مرحله دوم لنداسکیپ است که در این مرحله فضای سبز ایجاد می شود.تجهیزات فضای باز مانند آلاچیق، سایبان، مبلمان باغی، باربیکیو و … اضافه می شود.

نحوه ایجاد روف گاردن

برای ساختن یک فضای سبز زیبا بر روی پشت بام یا تراس، باید از کارشناسان حرفه ای در این زمینه کمک گرفته شود. با استفاده از نقشه برداری دقیق، محاسبات مختلف، انتخاب مواد مناسب و همچنین اجرای صحیح یک محوطه خاص را روی پشت بام ایجاد نمود.

خاک مناسب برای روف گاردن

برای ایجاد روف گاردن نیاز به خاک مناسب بوده است.انتخاب دقیق خاک یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه کرد.نحوه آماده سازی آن را با کمک کارشناسان انجام داد. خاک مخصوص روف گاردن از محدودیت هایی برخوردار است، بنابراین باید خاکی را انتخاب کرد که قدرت جذب آب بیشتری را دارد  و وزن مخصوص کمتری دارد.

کلمات کلیدی :
روف گاردن،بام سبز،roofgarden,آموزش ساخت روف گاردن،آموزش ساخت بام سبز، خرید بام سبز، قیمت روف گاردن، قیمت بام سبز، ساخت روف گاردن ، باغچه های پشت بام ، روف گاردن چیست ، مدل روف گاردن ، مزایای روف گاردن ، طراحی محوطه ، محوطه سازی ، فضای سبز ، استخر در پشت بام ، بام باغ ، ایجاد روف گاردن